Velika kriza na tržištu u SAD-u
Veljača je bila horor za proizvođače automobila jer su skoro svi zabilježili pad prodaje
Statistički podaci o prodaji na tržištu SAD-a u veljači 2008. ukazuju na nastavak velike krize. U tiražnome Detroit Newsu čak pišu kako je riječ o jednom od najgorih mjeseci za proizvođače u posljednjih desetak godina...
Taj se zaključak nameće jer su od 35 marki koje se nude u SAD-u, samo četiri zabilježile povećanje prodaje u odnosu na isti mjesec 2007.
Kriza u SAD-u se neće nimalo lako riješiti budući da cijena nafte leti u nebo (dosegla je 108 dolara po barelu), pa valja očekivati daljnja zatvaranja tvornica automobila i otkaze.
Ako se možda pitate što lošija prodaja s one strane Atlantika ima s Europom, valja istaknuti mišljenje nekih stručnjaka koji upozoravaju da će se kriza iz SAD-a tijekom 2008. ‘preseliti’ i u Europu... To je mogući scenarij, iako prodaja zasad u Europi ima prošlogodišnji nivo, tako da se kriza ne naslućuje, možda i zbog toga jer su na Starom kontinentu vozači, za razliku od onih u SAD-u, odavno navikli na visoke cijene goriva...
Loš učinak GM-aNajveći je gubitnik u veljači bila GM-ova marka Saturn s minusom od 36,1 posto (14.801 prodanih). Ni ostale se njihove marke nisu proslavile - Hummer i GMC imaju minus 22,7 posto, Buick je pao za 18,9, Chevrolet 14,7, a Saab za čak 25 posto...Gledajući u postocima, najveći uspjeh je u veljači s one strane Atlantika ostvarila BMW-ova marka Mini. Plasman Minija se povećao na 3415 prodanih, što je za 38,5 posto više u odnosu na 2007. Pozitivno su poslovale japanske tvrtke - Honda sa plus 1,9 posto (102.313) i Mazda (plus 2,5 posto), te njemački Mercedes koji je plasirao u veljači 18.564 automobila, za 3 posto više nego u istom mjesecu 2007.
Chrysler je u veljači imao minus od 13,2 posto (41.709 prodanih). Njihova marka Dodge je čak ‘potonula’ za 19,35 posto (76.141), a plasman Jeepa smanjen je za 18 posto (37.776).
Ruže nisu cvale ni Fordu koji je zabilježio minus 8,9 posto (173.794), dok su marke Lincoln i Mercury zabilježile 14,6 i 25 posto manju prodaju. Začudo, manji volumen prodaje su imali poslovično uspješna Toyota (minus 6,3 posto) i Kia (minus 10,2 posto).
Novi komentar