« Znanost
objavljeno prije 6 godina i 1 mjesec

Otkrivene stope dinosaura u Škotskoj

Bolje će se razumjeti jursko razdoblje
Bolje će se razumjeti jursko razdoblje (Arhiva)

Škotska

dinosauri

Škotski otok Skye i njegova muljevita laguna trenutno su najuzbudljivije mjesto za paleontologe, jer su pronađeni tragovi nekoliko desetaka dinosaura.

Otisci su stari otprilike 170 milijuna godina. Otkriveni su na sjeveroistoku škotskog otoka Skyea. "Većina otisaka pripada dugovratim sauropodima, koji su bili visoki do dva metra, i jednako velikim teropodima, koji se smatraju starijim rođacima tyrannosaurusa rexa", kaže se u priopćenju edinburškog sveučilišta.

Znanstvenici s toga sveučilišta pronašli su pedesetak stopa na tom mjestu i smatraju ih globalno važnim otkrićem za razumijevanje jurskog razdoblja.  U radu objavljenom u časopisu Scottish Journal of Geology kaže se da stope "pokazuju nazočnost sauropoda u tom dijelu svijeta u mnogo duljem razdoblju nego što se pretpostavljalo".

Sauropodi su bili najveći među dinosaurima i pretežno biljojedi. Teropodi tek nešto manji i mesožderi.  "Što smo više istraživali otok Skye, to smo pronašli više stopa", rekao je paleontolog Steve Brusatte.

"Zabilježili smo dvije različite vrste dinosaura - dugovrate rođake brontosaura i rođake T. rexa šiljatih zuba. Zajedno su se 'motali' oko ove plitke lagune, u vrijeme kada je Škotska bila mnogo toplija nego danas i kada su dinosauri kretali u svoju dominaciju svijetom", dodao je Brusatte.

05.04.2018. 17:15:00