Zašto nije lako biti uspješan direktor
Start-up je nova riječ koju će svi vrlo rado koristiti i upotrebljavati u svakom mogućem kontekstu, no kako biti uspješan šef takve tvorevine?
Pretvoriti ideju u djelo te napraviti to tako da postignete uspjeh sve je samo ne jednostavno, a za to vam treba - dobar CEO, oliti glavni direktor (ne glavni izvršni direktor poput Mamića, naravno).
Osim postavljanja strategije i vizije budućnosti kompanije, izvršni direktori odnosno, CEO-ovi moraju napraviti mnogo bitnih stvari kako bi kompanija dugoročno djelovala.
Donosimo 5 razloga zašto je teško biti kvalitetan CEO.
Više ožiljaka nego trofeja - biti CEO prilično je nezahvalan posao. Potrebno je motivirati samog sebe, svoje zaposlenike i partnere bez obzira na financijske prepreke te osigurati integritet poslovanja. Pohvale je potrebno uvijek prenositi na sve zaposlenike, a greške i neuspjehe prihvaćati, kako u strategiji, odlučivanju ili izvođenju", rekao je Christopher Justice, direktor marketinga iz Magnolia International.
Potrebno se postaviti u mnoge položaje - "Postoji milijun stvari koje možete učiniti kao CEO. Mnogo vremena sam proveo pokušavajući shvatiti na što je vrijedno potrošiti svoje vrijeme. Svaki mjesec sam se stavljao u novu ulogu i pokušavao shvatiti koja je uloga od vitalnog interesa za kompaniju", istakao je Lauren Kay, osnivač Dating Ringa i SmartSittinga.
Morate biti sposobni donijeti velike odluke i preuzeti teške rizike - "Ja radim na izgradnji odnosa s većim klijentima, a radeći to susrećem se s mnogobrojnim rizicima. Jedan CEO uvijek teži riziku, a vrednovanje odluke mora biti ispravno. To može biti veoma stresno s vremena na vrijeme", rekao je Usman Majeed, osnivač TechTwurl i Protectiona.
Nepredvidljivost - "U bilo kojem trenutku život CEO-a se razlikuje od osobe do osobe. Svakodnevno je jedinstven i veoma nepredvidljiv. Ne postoje univerzalna pravila, već svaka kompanija ima svoj način", rekao je Justin Spratt, osnivač Web tech incubatora, mentor i investitor.
Morate naučiti donositi što manje odluka - "Pravi CEO mora osposobiti druge zaposlenike u kompaniji da donose ključne odluke u organizaciji. Izvršni direktor treba imati zaposlenika koji će znati donijeti pravu odluku. Time će se CEO usredotočiti na najvažnije odluke, a u isto vrijeme imati veliko povjerenje u svoje suradnike", rekao je Auren Hoffman, bivši CEO uprave LiveRamp.