Metro-portal.hr

objavljeno 21.04.2010. 19:05:00
U ČEMU JE FORA

Volimo li neki brend samo zbog bizarnih reklama?

Stručnjaci su pokušali otkriti što može biti privlačno u reklami u kojoj žena udicom vadi torbicu iz bazena u kojem pluta truplo muškarca

(Shutterstock)

Istraživanje objavljeno u 'Journal of Consumer Research' analiziralo je zašto nas privlače bizarne i groteskne reklame poput onih u ženskim modnim časopisima.

Studija navodi primjere reklama poznatih modnih dizajnera koji se reklamiraju u svjetskim časopisima. Tako, na primjer, u jednoj reklami Jimmyja Chooa žena na fotografiji udicom vadi torbicu iz bazena u kojem pluta truplo muškarca. U čemu je fora?

Autori studije Barbara J. Phillips sa Sveučilišta Saskatchewan i Edward F. McQuarrie sa Sveučilišta Santa Clara pitali su se zašto uopće gledamo takve bizarne fotografije?

Oni su zato intervjuirali 18 žena koje redovito čitaju modne časopise kako bi ispitali njihove reakcije na takve oglase. Takve reklame, naravno, privlače više pažnje od onih ''običnih'' i ''normalnih'', ali zanimljiv je i podatak da žene modne reklame i inače smatraju vrstom fikcije.

Kad vide takvu neuobičajenu reklamu, žene se užive u cijelu priču i pitaju se što se tamo događa.

Neke žene reklame promatraju i kao sliku u muzeju, pa ispituju osvjetljenje, boje, linije, kompoziciju ili kreativnost. Dakle, takve reklame omogućuju im da se življe uključe u modu.

Generalni je zaključak kako na kraju nije važno da se ljudima takva reklama svidi i da im bude lijepa, već da ih natjera na razmišljanje, što na kraju vodi do toga da ljudi intenzivnije dožive neki brend.

21.04.2010. 19:05:00
http://metro-portal.hr/volimo-li-neki-brend-samo-zbog-bizarnih-reklama/38383/