« Zdravlje
objavljeno prije 1 godinu i 3 mjeseca
pazite koliko pijete

Opasna slatka pića

Previše slatkih gaziranih pića može izazvati tešku mišićnu slabost

Fotografija vijesti
Komentirajkomentiraj
Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
nužno
nužno
nužno

Ljudi koji dnevno popiju nekoliko litara gaziranih pića mogli bi imati ozbiljnih problema s mišićima, pa čak i sa srcem, zbog smanjene razine kalcija u krvi, upozorili su liječnici.

Promjena razine kalija može znatno promijeniti rad kardiovaskularnog sustava, otkrili su znanstvenici u stručnom časopisu International Journal of Clinical Practice.

Kronično pomanjkanje kalija koje uzrokuje prekomjerno pijenje cole i ostalih gaziranih pića može dovesti do poremećaja srčanog ritma, tvrde znanstvenici sa sveučilišta Ioannina u Grčkoj. Nedostatak kalija izaziva mišićnu slabost, grčeve, lupanje srca i mučninu.

Studija je obuhvatila pacijente koji su pili između dvije i devet litara gaziranih pića na dan, a među njima su bile i dvije hospitalizirane trudnice.

Jedna od njih, koja je pila tri litre cole na dan, žalila se na umor, gubitak apetita i povraćanje, dok je druga, koja je deset mjeseci prije hospitalizacije pila sedam litara cole na dan, patila od mišićne slabosti.

Obje su se potpuno oporavile kada su prestale piti colu i kada su dobile kalij, pokazala je studija.

Studija je pokazala da pomanjkanje kalija može uzrokovati konzumacija triju najčešćih sastojka gaziranih pića: glukoze, fruktoze i kofeina.

Komentirajući objavljeni članak, američki znanstvenik Clifford Packer istaknuo je da bi se colu moralo dodati na popis supstanci koje mogu izazvati pomanjkanje kalija.

Usput, pomanjkanje kalija može izazvati i prekomjerno (8 do 10 litara na dan) ispijanje vode, praćeno pojačanim mokrenjem.

Više o

gazirana pića

,

gazirana pića zdravlje

,

razina kalija

20.05.2009. 10:15:45
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh izrada Origami