TikTok seli podatke europskih korisnika u Europu
Kineski TikTok planira u Europi otvoriti još dva podatkovna centra, rekao je u petak viši izvršni direktor, dodavši da će kompanija preseliti podatke europskih korisnika na Stari kontinent
TikTok pokušava uvjeriti europske vlade i regulatore da su osobni podaci korisnika zaštićeni i da im ne mogu pristupiti ni Komunistička partija Kine ni bilo tko drugi pod utjecajem Pekinga.
Aplikacija za dijeljenje kratkih videa u vlasništvu kineskog ByteDancea želi više podataka pohranjivati u Europi, napisao je u objavi na blogu TikTokov generalni direktor za europsko poslovanje Rich Waterworth.
"U poodmakloj smo fazi dovršavanja plana u suradnji s neovisnim pružateljem usluga o drugom podatkovnom centru u Irskoj, na lokaciji najavljenoj prošle godine", rekao je.
"Također smo u pregovorima o uspostavi trećeg podatkovnog centra u Europi kako bismo nadopunili planirano poslovanje u Irskoj. Selidba podataka europskih TikTok korisnika počinje ove godine, a bit će nastavljena i u 2024.", objavio je Waterworth.
Tvrtka je u petak također izvijestila da je od kolovoza 2022. do siječnja u EU bilježila u prosjeku 125 milijuna korisnika mjesečno, što znači da podliježe strožim propisima o online, uobličenim u Zakonu o digitalnim uslugama (DSA).
Prema tom zakonu, tvrtke s više od 45 milijuna korisnika spadaju u kategoriju vrlo velikih online platformi koja uključuje upravljanje rizikom, vanjsku i neovisnu reviziju, dijeljenje podataka s vlastima i istraživačima i usvajanje kodeksa ponašanja.
Danas je istekao rok u kojem su internetske platforme i tražilice, prema odredbi Europske komisije, morale objaviti podatke o mjesečnom broju aktivnih korisnika. Velike internetske platforme imale su rok od četiri mjeseca da udovolje zahtjevima, uz prijetnju kazne.
Twitter je u četvrtak objavio da u EU u prosjeku ima 100,9 milijuna korisnika mjesečno, prema procjeni u proteklih 45 dana.
Alphabet je objavio dva podatka, bazirana na korisničkim računima i na odjavljenim korisnicima, objasnivši da korisnici mogu pristupiti njegovim uslugama kada su prijavljeni na račun i kada su odjavljeni.
Objavili su da je prosječan mjesečni broj prijavljenih korisnika iznosio ukupno 278,6 milijuna na Google Mapsu, 274,6 milijuna na Google Playu, 332 milijuna na Google Searchu, 74,9 milijuna na Shoppingu i 401,7 milijuna na YouTubeu.
Početkom tjedna platforma Meta priopćila je da je u EU u drugoj polovini 2022. u prosjeku bilježila 255 milijuna aktivnih korisnika mjesečno na Facebooku i oko 250 milijuna na Instagramu.