Metro-portal.hr

objavljeno 23.10.2011. 22:30:00
NIZ VJETAR

Stvari na koje trebate prestati bacati novac

Štednja u krizi ne znači nužno da se morate odreći svega što volite, ali neke stvari koje kupujemo potpuno su bacanje novaca

Unatoč gospodarskoj krizi koja već godinama drma svijetom, mnogi od nas nisu spremni odvojiti se od mnogih „malih stvari" u kojima uživamo i za koje nam nikad nije problem dati koju kunu više. Iako stručnjaci za osobne financije smatraju kako to nije loša taktika, budući da štednja ne znači nužno da se morate odreći svega što volite, neke stvari koje kupujemo potpuno su bacanje novaca, unatoč tomu što se njihovi proizvođači iz petnih žila tvrde da nas uvjere u suprotno. Magazin TIME donosi listu proizvoda na koje najčešće bacamo novac, a mi vam prenosimo najzanimljivije od njih.

Lijekovi protiv gripe

Marketinška priča: Prehlada i gripa nisu nikakav problem ako popijete našu tableticu prepunu vitamina, minerala i magične prašine!

Prava istina: Američki institut za javno zdravstvo prošle je godine objavio da ne postoji niti jedan znanstveni dokaz da bilo koji biljni, homeopatski ili kućni lijek pomaže našem tijelu u borbi s ovom sezonskom bolesti.

Iznimka: Pileća juha, posebice ona domaća. Ne, ni ona neće izliječiti gripu, ali će vam, barem nakratko, učiniti cijelu bolest malo manje teškom.

Jeftini toaletni papir

Marketinška priča: Ne kupujte preskupe mirišljave i višeslojne toaletne papire! Oni jednoslojni naprave isti posao za puno manje novaca!

Prava istina: U velikom istraživanju koje je 2009. provela tvrtka Consumer Reports pokazalo se kako niti jedan od jeftinijih toaletnih papira nije postigao visoke ocjene u kategoriji izdržljivosti i sposobnosti apsorpcije, što samo znači da ćete ih na kraju za isti „posao" morati koristiti više. Nema govora ni o kakvoj uštedi.

Iznimka: Korištenje toaletnih listića u umjetničke svrhe ili da zaštitite osjetljive predmete u transportu.

Voda u boci

Marketinška priča: Ugasite žeđ ovom predivno bistrom vodom u najnovijoj super dizajniranoj boci koju su sami besmrtni vilenjaci napunili na izvoru zdravlja i vječne mladosti!

Prava istina: Studija koju je 2007. godine provelo američko Društvo za zaštitu prirodnih resursa pokazalo je kako „izvorska" voda nije samo kemijski potpuno identična onoj koja nam izvire iz slavina u domovima, već voda nekih tvrtki u sebi sadrži i kemikalije koje možemo naći u umjetnim gnojivima. Samo u SAD-u godišnje se u okoliš baci dva milijuna tona plastičnih boca od vode. Živjela priroda!

Iznimka: Botiljiranu i brendiranu vodu pametno je piti jedino na odmoru u zemljama sa nesigurnom ili prljavom vodom iz slavine.

Premium benzin

Marketinška priča: Viši udio oktana pomaže vašem automobilu da ostvari svoje maksimalne performanse!

Prava istina: Najčitaniji američki auto-magazin Car and Driver proveo je iscrpno testiranje koje je pokazalo kako visokooktansko gorivo pokazuje blagu prednost u performansama samo u najbržih automobila, a i tada je gotovo zanemariva. Žao nam je, ali vaša se Honda iz '91. ne ubraja u brze automobile.

Iznimka: Vlasnik ste Ferrarija i koristite novčanice umjesto toaletnog papira.

Kreme protiv sunca s ultra visokim zaštitnim faktorom

Marketinška priča: Ako je SPF 30 dobar, SPF 100 mora biti tri puta bolji.

Prava istina: Prema studiji fondacije Skin Cancer, SPF blokira oko 93 posto štetnog sunčevog zračenja. SPF 30 blokira oko 97 posto, a SPF 50 tek jedan posto više, 98. Isto tako, bez obzira na to što proizvođači krema tvrde da su njihovi proizvodi vodootporni, garancija faktora zaštite vrijedi i testira se isključivo u potpuno suhim uvjetima, stoga ne nasjedajte na to.

Iznimka: Iznimno ste osjetljive kože ili imate povećan obiteljski rizik od raka kože. U tom slučaju svaki je postotak zaštite više vrijedan.

Igranje lota

Marketinška priča: U prošlom kolu nije izvučena sedmica, stoga fond nagrada u narednom kolu uvećavamo na XXX milijuna kuna! Uplatite i igrajte!

Prava istina: Ako je vjerovati Hrvatskoj lutriji, organizatoru najpopularnijih igara na sreću u našoj zemlji, šanse da dobijete na lotu 7/39 iznose 1 naprema 15 380 937, dok su one na lotu 6/45 1 naprema 8 145 060. Za usporedbu, šanse da vas pogodi jedan od brojnih meteorita koji padaju na zemlju su 1 naprema 700 000. Pa vi uplaćujte listiće.

Iznimka: Ako ste jedan od ljudi koje je pogodio meteorit.


23.10.2011. 22:30:00
http://metro-portal.hr/stvari-na-koje-trebate-prestati-bacati-novac/64725/