Metro-portal.hr

objavljeno 27.03.2008. 13:45:53
TEST

Prava mjera za uspjeh na tržištu

Trovolumenska limuzina Astra Sedan osvaja ogromnim prtljažnikom na repu i prije svega iznadprosječno velikim prostorom u kabini.

Fotografija vijesti

Elegantnom i klasičnom četverovratnom trodijelnom Astra limuzinom, Opel je proširio svoju izvanredno dobro prodavanu liniju na sedam modela. Tako je niz Astri - peterovratnu hatch-varijantu, karavan, trovratnu GTC, OPC, kupe-kabrio TwinTop te kombi-varijantu - kao posljednja u nizu dopunila Sedan verzija.

Galerija OPEL astra Sedan 1.8 Cosmo 

Dizajneri novog modela dužine 4,59 m su preuzeli veliki međuosovinski razmak od karavana (2703 mm). S prostranim prtljažnikom i puno mjesta za noge putnika na stražnjoj klupi, Astra Sedan je pozicionirana u gornji segment obiteljskih automobila.

Tehničke karakteristike:MOTOR: četverocilindrični, benzinski;
OBUJAM: 1796 ccm;
SNAGA: 140 KS;
OKRETNI MOMENT: 175 Nm;
DIMENZIJE: 4587 x 1753 x 1458 mm;
MJENJAČ: ručni, 5 brzina;
UBRZANJE (od 0 do 100 km/h): 10,2 s;
NAJVEĆA BRZINA: 207 km/h;
POTROŠNJA: 10,0/5,9/7,4 l na 100 km;
PRTLJAŽNIK: 490/870 l;
CIJENA: 22.230 eura

 Limuzina iz Poljske

Izrada klasične trodijelne limuzine iz kraće kombi-limuzinske inačice najčešće ima slabe rezultate, ali su Opelovi dizajneri ovog puta maestralno odradili svoj posao. Astra Sedan je lijepog dizajna, a svojom veličinom i prostranošću je za klasu veća od kombi-limuzinske verzije Astre. Trovolumensku limuzinu krase napredni, proporcionalno uravnotežen dizajn i dinamične linije.

Odlično izbalansirane proporcije temelj su skladnog oblika karoserije Opelove limuzine. Nova linija krova spaja se elegantno sa stražnjim dijelom, koji se lagano podiže prema kraju kako bi stvorio integrirani spojler za optimalnu aerodinamičnost. Usput rečeno, Astra limuzina ima koeficijent otpora zraka cD = 0,30.

Unutrašnjost Astre krase površine još luksuznijeg izgleda i dodira. Najvažniji elementi dizajna u kabini dojmljiva su središnja konzola u crnoj boji, dodatni kromirani obrubi na otvorima za klimatizaciju i kontrole radija, te nove presvlake na vratima i ploči s instrumentima...

Najjači benzinac u klasi

Varijanta Cosmo s vrha ponude standardno dolazi s presvlakama i ukrasima na središnjoj konzoli i upravljaču od luksuznih lakiranih materijala. Testirali smo Opel Astru Sedan 1,8 Cosmo koju pokreće odlični 1,8-litreni benzinski motor snage 140 KS. Kako bi se optimizirala potrošnja i performanse, ovaj high-tech motor ima dvije promjenjive bregaste osovine.

Ovaj 1.8 ECOTEC jedan je od najsnažnijih motora u svojoj klasi. Čak 90 posto najvećeg okretnog momenta od 175 Nm dostupno je u širokom rasponu od 2200 do 6200 o/min, što osigurava živahnost i odlične performanse, čak i pri malim brzinama i opuštenoj vožnji.

U kombinaciji s peterostupanjskim ručnim sustavom prijenosa, Astra 1.8 ubrzava do stotke za 10,2 sekunde te dostiže najveću brzinu od 207 km/h. Kombinirana potrošnja goriva iznosi 7,4 l/100 km. No, što se tiče performansi, ovo je ipak samo brza obiteljska limuzina i nije namijenjena za ludovanje.

Astra nudi vrhunsku agilnost i precizno upravljanje s visokom razinom sigurnosti čiji je temelj IDS podvozje (Interactive Driving System) s prednjim amortizerima tipa McPherson, te patentiranom polukrutom osovinom straga. Standardne sigurnosne značajke u svim varijantama Astre uključuju disk-kočnice sprijeda, ABS, kontrolu kočenja u zavojima (CBC), te pomoć pri kočenju.

CBC optimizira dužinu kočenja i stabilnost u vožnji. Kada senzori registriraju različiti broj okretaja kod lijevog i desnog kotača pri prolasku kroz zavoj, sila kočenja se na unutrašnjim kotačima smanjuje, dok pritisak ostaje ispod granice postavljene od ABS-a, što stvara trenje koje stabilizira vozilo.

Nije savršena...

Da ukratko nabrojimo što nam se nije dopalo. Prtljažnik nas je oduševio veličinom, ali ima premalen otvor. Ono što nas je stvarno izluđivalo je činjenica da na poklopcu prtljažnika nema ni kvake ni brave, pa ga je moguće otvoriti samo pritiskom na prekidač na srednjoj konzoli ili daljinski putem ključa. Totalno nepraktično.

Veliki ekran na centralnoj prednjoj ploči je pregledan, ali na njemu imate samo funkciju štoperice. Funkcijama radio-CD MP3 uređaja i ventilacije se kod Astre Sedan upravlja jednim velikim okruglim prekidačem kojim se ‘šeta’ kroz menije prikazane na žutom LCD ekranu. Takav način je nepregledan i opasan, te odvraća previše pažnje vozaču...

Obilje prostora

Dopali su nam se velik prtljažnik, iznadprosječno puno prostora za noge, koljena, glavu i ramena putnika na stražnjim sjedalima, elegantni oblik te kvaliteta izrade. Hrvatski kupci nepravedno zapostavljaju trovolumenske verzije, koje u odnosu na limuzine, katkada pružaju puno više za jednak ili tek neznatno veći iznos novca, kako u praktičnosti, tako i po pitanju količine opreme i komfora.

Opel novim notchback-modelom nastavlja tradiciju, jer su i prve dvije generacije Astre dolazile su s 4 vrata te velikim, odjeljkom za prtljagu.

Uz cijenu od 22.230 eura je Opel Astra Sedan 1,8 Cosmo svakako povoljna kupnja, a tu je i bogata dodatna oprema, otprilike jednako vrijedna kao i već uobičajeni Opelovi popusti...

27.03.2008. 13:45:53
http://metro-portal.hr/prava-mjera-za-uspjeh-na-trzistu/4998/