Metro-portal.hr

objavljeno 06.06.2008. 01:21:30

Potraga za izvrsnošću

Predavanje Toma Petersa, utjecajnog svjetskog stručnjaka za menadžment

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Ivan Kuharić/CROPIX)

Jedan od najpoznatijih svjetskih stručnjaka za menadžment i poslovnu izvrsnost, Amerikanac Tom Peters, gostovao je jučer na Adria Business Forumu, u organizaciji Međunarodnog centra za profesionalnu edukaciju i tvrtke Lider press.

Princip je isti

- Liderstvo danas, u 21. stoljeću poslije Krista potpuno je jednako liderstvu kakvo je bilo u 21. stoljeću prije Krista! Radi se o okupljanju ljudi i organizaciji kako bi se obavio posao. Princip po kojem su nekada funkcionirali lovci ostao je isti, drukčiji su samo alati pomoću kojih postižemo cilj - samo je jedna od poruka koju je izrekao Tom Peters, jedan od najpoznatijih svjetskih stručnjaka za menadžment i poslovnu izvrsnost što je ujedno i bila tema konferencije (Leadership & Business Excellence).

Načela uspjehaOsam načela uspješnosti su spremnost za akciju i promjene, približavanje potrebama kupaca, poticanje inovativnosti i kreativnosti zaposlenih te ponašanje prema zaposlenima s poštovanjem i dostojanstvom.Njegova se knjiga ‘U potrazi za izvrsnošću’ (In Search of Excellence) smatra jednom od najutjecajnijih ikad napisanih knjiga o menadžmentu. U njoj je na temelju studije 43 uzorne američke kompanije iz raznih industrija iznio osam osnovnih načela menadžmenta koje prema njegovom mišljenju čine te kompanije uspješnima.

Tih osam načela čine okosnicu Petersova izlaganja koje je okupilo oko 800 sudionika, poslovnu elitu iz Hrvatske i regije, profesore, studente novinare i druge zainteresirane.

Klijenti i zaposlenici

Za uspjeh je, prema Petersovom mišljenju, potrebno još održavati prepoznatljivu organizacijsku kulturu, raditi ono u čemu je kompanija bolja od drugih, imati jednostavnu organizacijsku strukturu, centralizirati stratešku i financijsku kontrolu, a decentralizirati autoritet.

- Neprestano ponavljamo kako klijent treba biti na prvome mjestu. Međutim, menadžeri zaboravljaju da svoje zaposlenike trebaju staviti na prvo mjesto, ako žele da oni, zaposlenici, stave klijenta na prvo mjesto - ističe Peters. (EPEHA/HINA) 

06.06.2008. 01:21:30
http://metro-portal.hr/potraga-za-izvrsnoscu/8273/