Metro-portal.hr

objavljeno 27.11.2020. 11:01:00
EHHH...

Pandemija utjecala na naše šoping navike

Epidemiološka situacija jako je utjecala na učestalost posjeta trgovačkim centrima jer više od polovice (52,9%) ispitanih građana navodi da sada rjeđe odlaze u trgovačke centre

Hoće li se kupovati?
Hoće li se kupovati? (Ja Trgovac)

Svi građani posjećuju trgovačke (shopping) centre. Možemo to tako ustvrditi jer je istraživanje pokazalo kako, manje ili više učestalo, u trgovačkim centrima kupuje 98,7% naših građana. Pri tome ih približno podjednak broj to čini nekoliko puta tjedno (33,9%) i nekoliko puta mjesečno (30,1%).

Čak 12,9% građana trgovačke centre posjećuje svakodnevno, a daljnjih 10,8% građana to čini isključivo vikendom. Na mjesečnoj razini ili rjeđe u trgovačkim centrima kupuje 11% građana, a da u ovim objektima nikada ne kupuje tvrdi 1,3% ispitanih građana.

Hrana i kućne potrepštine glavne su kategorije koje se kupuju u trgovačkim centrima - to kao svoj odgovor što najčešće kupuju u trgovačkim centrima navodi čak 69% građana. Nešto više od jedne četvrtine građana (26,4%) kupuje odjeću i obuću, dok mali broj (3,2%) u trgovačkim centrima kupuje tehničku robu. Usluge dostupne u trgovačkim centrima, poput frizera, kozmetičara i slično koriste se jako rijetko.

Epidemiološka situacija jako je utjecala na učestalost posjeta trgovačkim centrima jer više od polovice (52,9%) ispitanih građana navodi kako sada rjeđe odlaze u trgovačke centre, a da ove objekte posjećuju jednako kao i prije pandemije ističe 46% njih.

Kako se bliži sezona darivanja, građane smo u sklopu ankete upitali planiraju li kupnju božićnih poklona i u kojem iznosu. Ukupno 78,1% hrvatskih građana na to je pitanje odgovorilo potvrdno te će svoje najbliže i ove godine razveseliti poklonima.

Pritom će do 200 kuna za tu svrhu potrošiti 27,8% ispitanih građana, dok će do 500 kuna za tu svrhu potrošiti njih 31%. Kako raste iznos, tako pada udio građana, pa slijedom toga trenda imamo pokazatelje kako za kupnju božićnih poklona do 1.000 kuna planira potrošiti 13,3% anketiranih, a više od 1.000 kuna njih 6,1%. Pritom treba naglasiti kako su planirani iznosi potrošnje na razini prošle godine te ne primjećujemo osjetnije oscilacije.

Kada su upitani hoće li potrošiti više ili manje u odnosu na prethodnu godinu, većina ispitanika, njih 62,6% navodi da će potrošiti jednak iznos. Gotovo jednak rezultat dobiven je i lani (61,2%).

S druge strane, u odnosu na prošlu godinu vidi se povećanje broja onih koji će potrošiti manje te smanjenje udjela onih koji će potrošiti više. Naime, manje će potrošiti 33,5% ispitanika (lani je takvih bilo 22,9%), a da će na kupnju božićnih poklona potrošiti više u odnosu na prošlu godinu navodi njih 3,9% (u prošlogodišnjem istraživanju takvih je bilo 15,9%).

Istraživanje su tijekom listopada 2020. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.

U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

27.11.2020. 11:01:00
http://metro-portal.hr/pandemija-utjecala-na-nase-soping-navike/128889/