Metro-portal.hr

objavljeno 09.07.2008. 23:31:30
TEST - VOLKSWAGEN CADDY MAXI FURGON 1.9 TDI

Neki to vole dulje

Caddy Maxi je produžen za 47 cm i jedan je od najvećih modela na tržištu malih kompaktnih dostavnih vozila

VW Caddy Maxi ukupno je dug 4875 mm što daje teretni prostor od 4,2 kubična metra, te je jedan od najvećih među malim kompaktnim dostavnim vozilima
VW Caddy Maxi ukupno je dug 4875 mm što daje teretni prostor od 4,2 kubična metra, te je jedan od najvećih među malim kompaktnim dostavnim vozilima

Prostora ponekad nikad dosta, osobito kada su u pitanju dostavna vozila. A kako bi upotpunio svoju gamu transportnih vozila, Volkswagen je tržištu ponudio Caddy Maxi Furgon. Volkswagen gospodarska vozila su Caddy Maxi-jem kompletirala ponudu između segmenta malih gradskih dostavnjaka i velikog Transportera.

Tri verzije

Kako i sam dodatak imenu (Maxi) sugerira, radi se o dobro znanom dostavnjaku VW Caddy koji je produžen za 47 cm i sada je ukupno dug 4875 mm. Prevjes karoserije straga je duži za 151 mm, a ima 319 mm više prostora između kliznih vrata i stražnje osovine. Svi dodatni centimetri u dužini iskorišteni su za povećanje teretnog prostora, a putnička kabina nije doživjela promjene u odnosu na ‘obični kratki’ Caddy.

VW Caddy Maxi je gospodarsko vozilo koje se tržištu nudi u tri verzije: furgonskoj, kombi i Life. Testirali smo furgonsku verziju za prijevoz tereta koja ima teretni prostor straga s limenim stijenkama, a ostakljeni su prozori samo na stražnjim dvokrilnim asimetričnim vratima koja olakšavaju otvaranje u skučenom prostoru.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMOTOR: četverocilindrični, turbodizelski;
OBUJAM: 1896 ccm;
SNAGA: 105 KS;
OKRETNI MOMENT: 250 Nm;
DIMENZIJE: 4875 x 1794 x 1841 mm;
MJENJAČ: ručni, 5 brzina;
UBRZANJE (od 0 do 100 km/h): 13,3 s;
NAJVEĆA BRZINA: 166 km/h;
POTROŠNJA: 7,5/5,3/6,1 l na 100 km;
PRTLJAŽNIK: 4,2 m3;
CIJENA: 20.810 EURA

Putnička kabina je od teretnog prostora odvojena čvrstom stijenkom. U kabini ima samo dva sjedala, a bilo bi puno praktičnije imati cijelom širinom klupu i mogućnost prijevoza tri osobe kao i konkurencija. No, to je kod Caddyja nemoguće, jer je ručica mjenjača smještena u sredini između dva sjedala.

Jedan od najvećih

Serijska oprema je za radno vozilo sasvim solidna i potpuna. S obzirom da vozač i suvozač zbog prirode posla često spuštaju prozore, bilo bi lijepo da se pokreću elektromotorima, a ne kao kod testnog vozila na staru dobru polugu i rukom. Premda Caddy ima pretinaca u kabini, poželjeli smo barem još dva-tri manja za odlaganje ključeva, te jedan veći za papirnatu dokumentaciju kod prijevoza robe i tereta.

Veliki teretni prostorTeretni prostor ima koristan obujam 4,2 kubična metra. Otvor stražnjih vrata širok je 1181 mm i visok 1116 mm, a upotrebljiva dužina je 2250 mm. Razmak između kućišta kotača u teretnom prostoru je 1.170 mm, pa se uzdužno može utovariti europaleta.

VW Caddy Maxi Furgon je koncipiran za potrebe obrtnika, kurirskih službi i uslužnih poduzeća, kojima je u prvom redu potreban veliki utovarni prostor. U biti, kad se pogleda adekvatna konkurencija na tržištu, VW Caddy Maxi predstavlja jedan od najvećih modela u segmentu malih kompaktnih dostavnih vozila.

S međuosovinskim razmakom od 3002 mm Caddy Maxi ima korisnu nosivost 800 kg, opterećenje prikolice 1500 kg i utovarnu površinu dugu 2250 mm što predstavlja rekordne vrijednosti u ovom segmentu. Caddy Maxi se po želji može naručiti i s dodatnim bočnim kliznim vratima, te sa stražnjim podiznim vratima umjesto krilnih vrata. Nudi se sa jednim benzinskim i dva dizelska motora.

Jednostavno rukovanje teretomDesna klizna bočna vrata imaju otvor 700 x 1108 mm. Ostakljeni su prozori samo na stražnjim asimetričnim vratima. Putnička kabina od teretnog prostora odvojena je čvrstom stijenom. Gumena podloga teretnog prostora samo uz doplatu.

Testirani primjerak je pokretao već poznati 1.9 TDI motor najveće snage 105 KS. Maxi je izuzetno lako voziti budući da prazan uopće ne poskakuje zbog većeg međuosovinskog razmaka, što je najčešća karakteristika tog tipa vozila.

Prazan se vozi kao i bilo koji osobni automobil, a rezerva snage je sasvim dovoljna da se i kod punog opterećenja teretom može bez problema pratiti ritam svakodnevnog prometa. Potrošnja goriva se kreće od 5,5 do 8,9 l na 100 km, ovisno od težine tereta i načina vožnje, ali potrošnju generalno možemo ocijeniti vrlo povoljnom.

Ima zračni jastuk

U serijsku opremu ovog modela spadaju: ABS, ASR, MSR, zračni jastuk za vozača, vozačevo sjedalo podesivo po visini i  podešavanje kola upravljača po visini i dubini. Cijena do registracije osnovnog modela VW Caddy Maxi Furgon 1,9 TDI je 18.327 eura, a uz dodatnu opremu klima uređaj s poluautomatskom regulacijom Climatic, pepeljarom, radio-CD uređajem, centralnim daljinskim zaključavanjem i gumenom podlogom teretnog prostora cijena je 20.810 eura. 

Piše: Piše i snimio: Davor Kindy
09.07.2008. 23:31:30
http://metro-portal.hr/neki-to-vole-dulje/9657/