Metro-portal.hr

objavljeno 29.10.2010. 17:23:00
DEUTSCHE WELLE:

Nagrada za informacije o Mladiću je marketinški trik Srbije

Povećanje nagrade za informacije o Ratku Mladiću još je jedna marketinška predstava za domaću i stranu javnost, smatraju analitičari

Mladić i Karadžić
Mladić i Karadžić (Matija Koković/CROPIX)

Odluka srbijanske vlade neće imati nikakvog utjecaja na otkrivanje Ratka Mladića ili na stimuliranje potencijalnih prokazivača kako bi Mladić bio uhićen, procjenjuje za Deutsche Welle vojno-politički komentator Ljubodrag Stojadinović. Problem svakako nije u visini nagrade, kaže Stojadinović, već u činjenici da srpske vlasti jednostavno ne kontroliraju tajne službe koje bi i trebale dovesti do Mladića. "Problem se krije u tome što vlast ne kontrolira tajne službe u potpunosti. Ne kontrolira ih tamo gdje one imaju monopol na informaciju: tajne službe nisu reformirane, i dalje smatraju da imaju monopol, ne samo na informacije, već i monopol na vrijednosni sustav, na to što je i kada korisno za državu", kaže Stojadinović.

Show za međunarodnu zajednicu

Motivacija srpske vlade je da se i na ovaj način pošalje poruka međunarodnoj zajednici kako se ovdje nešto radi da se uhiti Ratka Mladića, kaže za Deutsche Welle Dragan Popović, direktor Centra za praktičnu politiku. Teško je, smatra on, povjerovati da postoji netko tko bi otkrio Mladića za deset milijuna eura, a ne bi za milijun eura, koliko je do sada iznosila nagrada. "Mislim da nismo nimalo bliži hapšenju Ratka Mladića zato što je povećana nagrada. A opet, trebalo bi da razumijemo neku vrstu marketinga koju provodi Vlada Srbije. Ako sve ovo bude rezultiralo hapšenjem Ratka Mladića, ja ću pozdraviti čak i taj marketing srpske vlade, ali zaista ne vjerujem da će ovo imati bilo kakvog utjecaja na njegovo hapšenje."

Opstrukcije u tajnim službama?

Za otkrivanje Ratka Mladića je potreban prije svega koordiniran i naporan rad službi sigurnosti, smatra Popović. Država je stoga dužna obavijestiti građane jesu li i zašto postojale opstrukcije u radu tih službi: "Čitali smo i ovih dana, čitali smo i u prethodnom periodu o raznim nesporazumima između vojne i civilne službe sigurnosti: pa locirali su ga, pa je jedna služba upropastila posao drugoj... Iako vjerojatno nisu sve ove informacije istinite, one nam govore da postoji to odsustvo osnovne komunikacije i koordinacije između svih tih službi", kaže Popović.

Nagrada za dobrog informanta do sada se pokazala nedjelotvornom, ističe Ljubodrag Stojadinović. Država će i ovog puta kao rezultat dobiti dežurne denuncijante, ljude koji će tvrditi da su zaista vidjeli Mladića, kao i lovce na ljudske glave, ali posao uhićenja Mladića na taj način neće biti obavljen, zaključuje Stojadinović.

Izvor: Deutsche Welle

29.10.2010. 17:23:00
http://metro-portal.hr/nagrada-za-informacije-o-mladicu-je-marketinski-trik-srbije/50502/