Kulinarstvo u doba pandemije
Gotovo 60% Europljana poboljšalo svoje kulinarske vještine tijekom posljednjih godinu dana, a pečenka, špageti carbonara te palačinke prvi izbor Europljana kada je riječ o jelima iz kućne radinosti
 
	Pandemija koronavirusa ostavila značajan trag na kulinarske vještine Europljana - sve više vremena, stanovnici Starog kontinenta provode eksperimentirajući s receptima, a 65% ispitanika izjavljuju da se u kuhinji osjećaju samouvjereno.
Pečenka, špageti carbonara i palačinke omiljena su jela koja ispitanicima i njihovim obiteljima pomažu da lakše prebrode teško životno razdoblje.
Utjecaj društvenih medija, streaming kanala i kulinarskih emisija vidljiv je u brojci od 47% onih koji kažu da ih je takav sadržaj nadahnuo da svojim ukućanima pripreme upravo ta jela.
Osim praktičnosti, priprema jela kod kuće potaknula je Europljane i na:
- 
vođenje zdravijeg načina života - 53%; 
- 
učenje novih vještina - 49%; 
- 
provođenje kvalitetnijeg vremena s voljenima - 55% ispitanih ističe da priprema i degustacija jela utječu na veću povezanost među članovima obitelji; 
- 
održavanje pozitivne navike okupljanja bližnjih oko stola i u budućnosti - 71% 
Pored praktičnosti i učenja novih vještina, druženje s prijateljima i obitelji postaje najugodniji način provođenja slobodnog vremena, a 51% ispitanih navodi da su prošle godine, u svom domu, ugostili prijatelje, obitelj ili bližnje kada je to bilo sigurno. 22% odlučilo se za virtualno druženje za stolom, a 63% izjavljuje da će večere biti redoviti događaj u njihovim društvenim kalendarima jednom kada to bude dopušteno.
Ograničenja tijekom pandemije utjecala su i na način kupnje namirnica, a svaki treći ispitani je tijekom 2020. po prvi je put namirnice kupio online. Njih 29% izjavilo je da su više potrošili na namirnice prilikom
online kupnje zbog impulzivnosti, tj. ponude različite vrste hrane i sastojaka. Više od trećine (34%) navodi da će nastaviti kupovati namirnice putem interneta, čak i nakon ukidanja postojećih ograničenja.
Povećava se i potrošnja na hranu za zabavu, opremu za kuhanje, kuharice, pribor za pripremu hrane te dekorativne detalje - svi ovi tržišni segmenti bilježe pravi mali „bum". Uz to, Europljani više troše i na popratne artikle koji uljepšavaju druženja uz hranu - 18% ispitanih istaknulo je ulaganje u pametne zvučnike, a 20% izdvojilo kupnju prigušivača za osvjetljenje.
„U posljednjih izazovnih 12 mjeseci u cijeloj Europi svjedočimo kulinarskom procvatu u pripremi hrane kod kuće. Osnovna uloga kulinarstva unutar vlastitog doma više nije samo priprema hrane, nego i ritual zbližavanja, dijeljenja lijepih i loših momenata iz svakodnevnog života te proslava strasti sve većeg broja Europljana", rekla je Gea Kariž, voditeljica marketinga u Mastercardu. „Pružanje nezaboravnih iskustava i radost prilikom pripreme hrane postali su neprocjenjivi trenuci koje sve više dijelimo sa svojim bližnjima."
Popis najpopularnijih jela diljem Europe:
- 
UK i Irska - Pečenka 
- 
Francuska - Palačinke 
- 
Italija - Špageti carbonara 
- 
Njemačka - Goveđa rolada 
- 
Španjolska - Tortilje 
- 
Poljska - Naleśniki 
- 
Rusija - Kotleti 
- 
Ukrajina - Boršč 
- 
Turska - Köfte 
- 
Mađarska - Palacsinta 
- 
Rumunjska - Mămăligă 
- 
Nizozemska - Stamppot 
- 
Portugal - Bacalhau a bras 
- 
Švedska - Kottbullar 
- 
Belgija - Frieten 
- 
Češka - Gulaš 
- 
Austrija - Bečki odrezak 
- 
Slovačka - Kapustnica