Metro-portal.hr

objavljeno 13.09.2020. 18:58:00
PODACI

Koliko smo trošili interneta?

Internetski promet je u drugom tromjesečju u odnosu na isto razdoblje prošle godine porastao za gotovo 50 posto, ali je ukupni prihod na tržištu elektroničkih komunikacija u prvom polugodištu ipak smanjen za 5,4 posto

Pa nismo se baš pretrgli, kad se gleda ukupno...
Pa nismo se baš pretrgli, kad se gleda ukupno... (Arhiva)

Kako se navodi u priopćenju HAKOM-a, u drugom tromjesečju 2020. na tržištu elektroničkih komunikacija nastavili su se posebni uvjeti rada uzrokovani pandemijom Covid-19, pri čemu su osnovne i srednje škole te institucije za visoko obrazovanje nastavu izvodile putem interneta, a i mnoga su poduzeća u Hrvatskoj uvela rad od kuće.

S obzirom na situaciju, podatkovni promet kao i broj minuta u pokretnoj telefonskoj mreži očekivano je rastao u odnosu na isto razdoblje u 2019.

U travnju je tako podatkovni promet dosegnuo rekordnu potrošnju u odnosu na sva dosadašnja mjerenja, ukupno 191 PB, što je u odnosu na travanj 2019. rast od 58 posto.

Na tromjesečnoj razini, podatkovni promet u odnosu na isto razdoblje 2019. tako je rastao za 46 posto, navode iz HAKOM-a.

U odnosu na isto razdoblje prošle godine porastao je i ukupan broj odlaznih minuta u pokretnoj mreži 18 posto.

Istovremeno su ukupni prihodi telefonske usluge u pokretnoj mreži smanjeni za 17 posto.

Također, napominju iz HAKOM-a, u drugom tromjesečju se vidi utjecaj pandemije i zabrane putovanja tako da su roaming minute vlastitih korisnika pale 20 posto, kao i trajanje poziva stranaca u roamingu nacionalnih mreža, i to 52 posto usporedno s istim razdobljem u 2019.

U prvom polugodištu 2020. ukupni prihod na tržištu elektroničkih komunikacija smanjen je 5,4 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Pritom, na smanjenje ukupnih prihoda najviše je utjecalo smanjenje prihoda od telefonskih usluga u nepokretnoj i pokretnoj mreži od 14,2 posto, dok je s druge strane vidljiv rast prihoda na tržištu širokopojasnog pristupa internetu, za 2,8 posto, kao i rast na tržištu naplatne televizije, 2,6 posto u odnosu na prvo polugodište 2019. godine.

Iz HAKOM-a navode da, iako su ukupna ulaganja u nepokretnu mrežu rasla 7,7 posto, rast je većinom generiran porastom ulaganja u nematerijalnu imovinu, dok su ulaganja u materijalnu imovinu smanjena.

Stoga su u nadolazećem razdoblju nužna veća ulaganja u širokopojasnu pristupnu infrastrukturu kako bi se zadržao pozitivan trend rasta širokopojasnih priključaka velikih brzina, ocjenjuju iz HAKOM-a.

S druge strane, u pokretnoj mreži su ulaganja u mrežnu opremu rasla 7,2 posto u odnosu na prvo polugodište 2019. godine.

Promatrajući pak širokopojasne priključke u nepokretnoj mreži, broj priključaka putem svjetlovodne pristupne tehnologije i dalje bilježi najveći rast, a oko 10 posto korisnika ostvaruje širokopojasni pristup internetu putem FTTH/FTTB priključaka, kažu iz HAKOM-a.

Navode i da oko 40 posto korisnika u nepokretnoj mreži ostvaruje pristup internetu brzinama većim od 30 Mbit/s, odnosno preko 11 posto brzinama većim od 100 Mbit/s.

Broj korisnika 4D paketa prvi put je premašio broj 3D paketa te se može očekivati da će u idućih godinu dana najveći broj korisnika koristiti 4D pakete, dok usluge naplatne televizije koristi nešto više od 56 posto kućanstava, izvijestili su iz HAKOM-a.

13.09.2020. 18:58:00
http://metro-portal.hr/koliko-smo-trosili-interneta/127455/