Metro-portal.hr

objavljeno 25.10.2019. 12:31:00
PROSVJED

Kako propisno voziti po nepropisnoj infrastrukturi?

Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi kojeg je u proljeće 2016. godine donijelo Ministarstvo prometa, trebao je bitno podići standard kvalitete biciklističke infrastrukture u cijeloj Hrvatskoj

Kako voziti po džombama
Kako voziti po džombama (Arhiva)

"Kako propisno voziti po nepropisnoj infrastrukturi?" pitanje je kojim Udruga "Sindikat biciklista" poziva građane na prosvjednu kritičnu masu ove nedjelje 27. listopada u 15 sati s okupljanjem kod Muzeja Mimara, i to zbog sustavnog zanemarivanja problematike biciklističkog prometa te i dalje katastrofalnog stanja biciklističke infrastrukture u Zagrebu i Hrvatskoj.

Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi kojeg je u proljeće 2016. godine donijelo Ministarstvo prometa, trebao je bitno podići standard kvalitete biciklističke infrastrukture u cijeloj Hrvatskoj kroz osiguranje sigurnosti, cjelovitosti, izravnosti i atraktivnosti biciklističke prometne mreže. U stvarnosti su se dogodile samo kozmetičke promjene: osim što se i dalje preuske biciklističke staze sada označavaju bijelom umjesto žutom bojom, biciklistička infrastruktura je i dalje nepovezana, ponižavajuća i opasna, obilježena na prostoru pješaka, prepuna prepreka, stupića, visokih rubnjaka i znakova posred staza, a Pravilnik se pokazuje kao mrtvo slovo na papiru.

Šira javnost, ali i pojedini stručnjaci, sve glasnije okrivljavaju vozače bicikala za neodgovorno ponašanje i proglašavaju ih glavnim negativcima u prometu. Nažalost, nitko se ne bavi činjenicom da su vozači bicikala prisiljeni snalaziti se, svatko na svoj način, u korištenju nelegalne infrastrukture, a da nitko ne kažnjava one koji su takvu infrastrukturu stvorili. Inspekcija za ceste kao ni policija ne pokazuju nikakav interes da sukladno svojim ovlastima prisile Grad Zagreb, ali i brojne druge gradove, da poprave nezakonitu infrastrukturu koja ugrožava živote svojih korisnika.

Bicikliste se proziva da bi se trebali ponašati kao "ravnopravni" sudionici u prometu s pripadajućim obavezama, a auto-centrične prometnice kao i Zakon o sigurnosti prometa na cestama diskriminiraju ih kao građane drugog reda. Nastavljaju se graditi ceste koje isključuju sigurno kretanje pješaka i biciklista, stvara se ovisnost građana o automobilima, dok se s figom u džepu govori o sigurnosti ranjivih sudionika u prometu".

Osim vozača bicikala, iz Udruge "Sindikat biciklista" 27. listopada u 15:00 sati ispred Muzeja Mimara u Zagrebu na prosvjednu kritičnu masu pozivaju i pješake, ali i romobiliste, skejtere, rolere, roditelje s djecom, osobe s teškoćama u kretanju i sve ostale koji smatraju da treba stati na kraj opasnim i nepropisim uvjetima za ne-automobilski promet u Zagrebu i Hrvatskoj. 

Okupljanje je ispred muzeja Mimara, a povorka s policijskom pratnjom će se kretati ulicama: Rooseveltov trg 5 - Žerjavićeva - Hatzova - Mislavova - Trg žrtava fašizma - Višeslavova - Držićeva - Vukovarska - Hrvatske bratske zajednice - Slavonska - Marohnićeva - Prisavlje ulica - Savska - Savska 160 (Vintage Industrial Bar).

Novosti o događanju možete pratiti na Facebook eventu.

25.10.2019. 12:31:00
http://metro-portal.hr/kako-propisno-voziti-po-nepropisnoj-infrastrukturi/121515/