Josipović za kampanju dosad prikupio 2,86 milijuna kuna
Najviše je Josipoviću donirao SDP, 272.500 kuna darovale su domaće tvrtke, a pojedinačne osobe nešto više od 250.000 kuna
SDP-ov predsjednički kandidat Ivo Josipović do sada je za troškove predizborne kampanje prikupio ukupno 2,86 milijuna kuna, od kojih je najveći dio, 1,62 milijuna kuna, donirala njegova stranka, stoji u privremenom izvješću o visini i izvorima sredstava za kampanju, koje će danas biti upućeno Državnom izbornom povjerenstvu.
Financijska direktorica Josipovićeve kampanje Štefanija Balog izvijestila je na konferenciji za novinare da je riječ o financijskom izvješću koje je sastavila neovisna revizijska kuća, koja je, istaknula je, kontrolirala svaku kunu, svaku ulaznu i izlaznu fakturu.
"To na kraju mora rezultirati pozitivnom nulom, jer se ne može sakriti ni jedna kuna", kazala je, naglasivši da je Josipović, angažiravši neovisnu revizijsku kuću da prati financiranje njegove kampanje, otišao i ispred zakona koji samo navodi smjernice, poput onih da kampanju ne smije financirati strana pravna osoba, kao ni državne institucije.
Prema izvješću, Josipović je do sada prikupio ukupno 2.866.648 kuna, od kojih je 1.620.000 donirao SDP, 272.500 kuna darovale su domaće tvrtke (najviše, 200.000 kuna, donirao je Dioki organska petrokemija iz Zagreba, a 50.000 kuna dar je zagrebačke Visoke poslovne škole), a osobe su pojedinačno donirale ukupno 256.147 kuna (najviši pojedinačno donirani iznos je 75.000 kuna).
Za preostalih 718.000 kuna Josipović je podigao namjenski kredit kod Erste & Steiermaerkische banke, a jamci za kredit su mu SDP i novac iz državnog proračuna - po zakonu, naime, svakom kandidatu koji u na izborima osvoji 10 posto glasova država jamči 250.000 kuna, a još toliko ide svakom od dvoje kandidata koji uđu u drugi izborni krug.
Štefanija Balog, uvjerena da je Josipović novi hrvatski predsjednik, pojasnila je da SDP-ov kandidat računa na svih 500.000 kuna, koje će "do zadnje lipe" utrošiti u kampanji. (hina/metro-portal)