Metro-portal.hr

objavljeno 27.04.2019. 15:01:00
NAPOKON

Facebook jača provjeru činjenica u objavama

Facebookova mreža nezavisnih 'fact-checkera' u Europskoj uniji sada broji 21 partnersku organizaciju koje provjeravaju sadržaj na 14 europskih jezika, uključujući i hrvatski

Napokon malo više provjera
Napokon malo više provjera (Arhiva)

Facebook širi suradnju s još pet nezavisnih organizacija za provjeru činjenica u Europskoj uniji, uključujući i hrvatski Faktograf te uvodi dodatne opcije za otkrivanje lažnih vijesti uoči europskih izbora, objavili su u četvrtak iz Facebooka. 

Pripadnici novinarskih organizacija specijaliziranih za provjeru činjenica i borbu protiv dezinformacija u EU - hrvatski Faktograf, Ellinika Hoaxes iz Grčke, FactCheckNI iz Sjeverne Irske, Observador iz Portugala te Patikrinta iz Litve sudjelovat će u ocjenjivanju točnosti sadržaja koji se objavljuje na Facebooku. 

Facebookova mreža nezavisnih 'fact-checkera' u Europskoj uniji sada broji 21 partnersku organizaciju koje provjeravaju sadržaj na 14 europskih jezika, uključujući i hrvatski. 

Faktograf je zajednički projekt Hrvatskog novinarskog društva i GONG-a. Dio je inicijative FactCheckEU koju vodi Međunarodna mreža za provjeru činjenica (IFCN) s ciljem provjere sadržaja o izborima za Europski parlament.

No suradnja Faktografa i Facebooka neće se ograničiti isključivo na sadržaje o europskim izborima.  

Suradnja funkcionira tako da Facebook prikaže vijest, koju je prethodno provjeravatelj činjenica ocijenio netočnom, znatno niže u News Feedu nego što bi inače bila. Na taj način lažne vijesti i dezinformacije dopiru do manjeg broja ljudi.

"Sadržaje koje Faktograf prepozna kao dezinformaciju u digitalnoj sferi i o njima bude izvještavao tijekom kampanje za izbore, ali i nakon izbora, Facebook će moći prepoznati i smanjivati doseg takvim sadržajima", rekao je novinar Faktografa Petar Vidov.

Dio je to programa Facebooka za suzbijanje lažnih vijesti i dezinformacija. Program uključuje još uklanjanje korisničkih računa koji krše 'Standarde zajednice' ili pravila oglašavanja te opciju Context zahvaljujući kojoj korisnici mogu pronaći više informacija o izvoru objavljenog članka i bolje procijeniti vjerodostojnost objavljenog sadržaja.

27.04.2019. 15:01:00
http://metro-portal.hr/facebook-jaca-provjeru-cinjenica-u-objavama/118199/