Metro-portal.hr

objavljeno 16.03.2011. 13:22:21
DA JE BAREM VIŠE TAKVIH...

Hrvati bi najradije radili u DM-u

DM je najomiljeniji poslodavac u Hrvatskoj - slijedi T-HT, pa Agrokor i Vipnet - Google se probio na šesto mjesto

Fotografija vijesti

Goetz Werner sigurno se dobro osjeća u svojoj koži. Kompanija čiji je predsjednik Uprave svo svoje bogatstvo ostavio humanitarnim udrugama promičući tako humano obrazovanje i živeći životom pravog humanitarca, izabrana je za najpoželjnijeg poslodavca u Hrvatskoj.

Inzistiranjem na više nego pristojnim plaćama i radničkim pravima za sve svoje zaposlenike, te odricanjem od bogatstva, Werner je dokazao da su kompanije sa zadovoljnim zaposlenicima uspješnije. DM je, naime, jedna od rijetkih kompanija kojoj se prihodi u recesiji nisu smanjili, nego čak povećali. 

DM vlada i u Hrvatskoj

Zaključak istraživanja koji je proveo portal Moj-posao jest da su kod izbora poslodavca najbitniji sigurnost radnog mjesta i vodeća pozicija u sektoru. Tako je u istraživanju Poslodavac prvog izbora koje je MojPosao tijekom veljače proveo među više od 1.000 ispitanika, drugu godinu za redom prvo mjesto zauzela je tvrtka DM-drogerie markt sa čak 12,5 posto glasova (prošle godine 7,6 posto glasova).

Kao i prošle godine, na drugom mjestu je T-HT Grupa s 6,2 posto glasova, zatim na trećem Agrokor s 3,5 posto glasova koliko je imao i četvrto plasirani Vipnet.

Ovogodišnji poredak poslodavaca prvog izbora je: 

1. dm-drogerie markt 
2. T-HT Grupa 
3. Agrokor* 
4. Vipnet* 
5. INA* 
6. Google* 
7. Hrvatska elektroprivreda 
8. Zagrebačka banka* 
9. Atlantic Grupa* 
10. Microsoft* 
11. Privredna banka Zagreb* 
12. Ericcson Nikola Tesla* 
13. Coca-Cola* 
14. Pliva* 
15. Končar Grupa* 
16. Podravka* 
17. Hrvatska pošta* 
18. Erste bank* 
19. Siemens* 
20. Adris grupa* 

(Za poslodavce označene sa '*' ne postoji statistički značajna razlika u poretku tog poslodavca i poslodavca ispod. Unatoč razlici u postotku bodova, ta razlika je premala da bi imala utjecaj na poredak.)
 

Tvrtke koje su najviše porasle u očima ispitanika su Google koji se ove godine pojavio na 6. mjestu te Hrvatska pošta koja se pojavila na 17. mjestu. U top 20 tvrtki po prvi puta ušla je i Podravka (koja uključuje i Belupo), i to na 16. mjesto. Nakon što se lani nije našla u top 20, Adris grupa je ove godine napredovala i smjestila se upravno na 20. mjesto.

Presudni razlozi atraktivnosti poslodavaca prvog izbora su: sigurnost radnog mjesta i vodstvo u sektoru, koji su najvažniji za po 44 posto odgovora ispitanika. Sigurnost radnog mjesta ove se godine, očito zbog krize, probila na prvo mjesto, za razliku od prošle kada bila na trećem mjestu iza vodstva u sektoru i prilike za napretkom u struci. Na trećem mjestu ove godine je socijalna odgovornost poslodavca s 42 posto te harmonični odnosi na radnom mjestu s 41 posto odgovora ispitanika.

Unatoč uvriježenom mišljenju da je visina plaća glavni razlog atraktivnosti nekog poslodavca, s poslodavcima prvog izbora to nije slučaj. Naime, 'visina plaća i ostale materijalne beneficije' presudan su faktor atraktivnosti za 39 posto ispitanika čime je taj razlog tek na 5. mjestu, kao i prilika za napredovanjem u struci i ukupan image u poslovnom svijetu.

Ispitanicima kojima je dm drogerie-markt poslodavac prvog izbora, presudan faktor je socijalna odgovornost poslodavca i visina plaće te ostale materijalne beneficije. T-HT Grupa poželjna je zbog ukupnog image-a u poslovnom svijetu, a Agrokor je atraktivan prvenstveno zbog prilike za napretkom u struci. Vipnet i INA atraktivnost duguju sigurnosti radnog mjesta.

Google je atraktivan zbog harmoničnih odnosa na radnom mjestu, a HEP zbog sigurnosti radnog mjesta. Zagrebačka banka atraktivan je poslodavac podjednako zbog visine plaće i ostalih materijalnih beneficija kao i sigurnosti radnog mjesta. Prilika za napredak u struci razlog je atraktivnosti Atlantic Grupe i Microsofta.

Muškarcima su najatraktivniji T-HT Grupa, zatim dm-drogerie markt i Vipnet, dok je za žene najatraktivniji poslodavac dm-drogerie markt, kojeg slijede T-HT Grupa te Agrokor. Kao presudan razlog atraktivnosti, muškarcima je na prvom mjestu vodstvo u sektoru, zatim prilika za napredak u struci i sigurnost radnog mjesta. Ženama je pak upravo sigurnost radnog mjesta na prvom mjestu, a slijede socijalna odgovornost poslodavca, te harmonični odnosi na radnom mjestu i vodstvo u sektoru.

Najpoželjniji poslodavac za ispitanike sa srednjom stručnom spremom je dm-drogerie markt, dok je na drugom mjestu T-HT Grupa, a na trećem INA. Za ispitanike s višom i visokom stručnom spremom, najpoželjniji poslodavci su također dm-drogerie markt i T-HT, a na trećem mjestu je Vipnet.

Svega 15 posto ispitanika radi kod svog poslodavca prvog izbora.

U odnosu na rad kod svog poslodavca prvog izbora, ispitanici bi pristali raditi isti posao i u prosječno atraktivnoj tvrtki, ali za 39 posto veću plaću. Obrnuto gledano, ispitanici bi pristali raditi za prosječno 28 posto nižu plaću kod svog poslodavca prvog izbora, u odnosu plaću koju primaju kod sadašnjeg poslodavca.

Čak i u ovo doba gospodarske krize ipak 47 posto ispitanika često razmišlja o promjeni poslodavca, 37 posto ispitanika ponekad razmišlja, a svega 15 posto uopće ne razmišlja o promjeni poslodavca. Prošle godine o promjeni poslodavca nije razmišljalo 22 posto ispitanika.

16.03.2011. 13:22:21
http://metro-portal.hr/dm-tht-hrvati-bi-najradije-radili-u-dm-u/56565/