Metro-portal.hr

objavljeno 17.03.2015. 08:30:00
NOVOSTI

CeBIT u znaku digitalnog gospodarstva

Njemačka kancelarka Angela Merkel svečano je otvorila sajam informatičkih tehnologija CeBIT. U središtu pažnje nisu novi modeli pametnih telefona nego umrežavanje uređaja. Jednu od glavnih uloga na sajmu igra - Kina

CeBIT ima Kinu za glavnog partnera
CeBIT ima Kinu za glavnog partnera (Arhiva)

CeBIT je nekada bio najveći sajam kompjutorskih tehnologija na svijetu. Međutim, kao što su se velikom brzinom mijenjali društvo i svijet gospodarstva u eri digitalizacije, tako je i ovaj sajam doživio transformacije. Kada je riječ o novim mobilnim telefonima (smartphone) i tabletima, sajmu u Hannoveru primat su preoteli onaj u Barceloni (Mobile World Congress), ili onaj u Las Vegasu (Consumer Electronic Show).

Novi CeBIT (16. do 20. ožujka) se zato održava po načelu: povratak korijenima. U Hannoveru žele ponovo biti sajam gospodarstvenika, baš kao što su i bili sredinom osamdesetih godina prošlog stoljeća. Tu je sada mnogo manje šarenila, nema toliko buke i galame, sve je svedeno na poslovnu i stručnu razinu. Ipak, stvari koje se ovdje mogu vidjeti nisu nevažne. Digitalizacija je sveprisutna, ona ne samo da utječe na živote ljudi, nego se sve više odražava i na modele poslovanja unutar firmi. Organizatori su za ovogodišnji moto sajma izabrali kovanicu "d!conomi". Spoj "digitalnog" i "ekonomije".

Internet nadohvat ruke

"To opisuje brz proboj digitalizacije u sve pore gospodarstva i društva", kaže šef CeBIT-a Oliver Frese. A aktualni trend glasi "Internet of Things" - internet u stvarima. Ovaj trend znači da će kompjutor kao samostalan uređaj sve više nestajati i da će biti integriran u druge uređaje kako bi olakšao ljudima rukovanje njima ili posao.

Dok to ne postane stvarnost, tvrtke moraju investirati milijarde u telekomunikacijsku infrastrukturu, programe za analizu i procjenu podataka te u moćne računarske centre. A sve to se prikazuje na ovogodišnjem CeBIT-u.

Prednost ovog sajma u odnosu na druge je što se ovdje može vidjeti cijeli spektar digitalizacije, a ne samo pojedini proizvodi. Novi koncept sajma ima uspjeha. Tako se pojavilo 3.300 izlagača iz 70 zemalja. Među njima su i velika imena poput Samsunga, Vodafona, Deutsche Telekoma, Huaweia, HP-a, Intela, a tu su i Dropbox i Xiaomi.

Xiaomi? U Njemačkoj je ovo ime skoro nepoznato. Ipak, ova firma je osnovana još prije pet godina, a danas je u Kini vodeća na polju prodaje mobitela. Inače, Kina ove godina ima posebnu ulogu na CeBIT-u jer je zemlja-partner sajma. Svaki peti izlagač na sajmu dolazi iz Kine.

Prebacivanje težišta u smjeru istoka

"Kina je najjači partner kojeg je ovaj sajam imao i ovdje se nalazi preko 600 izlagača iz te zemlje", kaže šef CeBIT-a Frese. "Kina se od mjesta za proizvodnju za strane tvrtke razvila u globalnog igrača i ponuđača raznih rješenja na polju digitalizacije", dodaje on. Firme poput Huaweia ili ZTE-a razvile su se u kvalitetne proizvođače mrežnih uređaja i opreme. "Sasvim je vidljivo prebacivanje težišta na planu informatike u smjeru istoka", napominje Frese.

Što onda ostaje njemačkoj informatičkoj branši? Uloga promatrača? Ne, tvrdi Dieter Kempf, predsjednik udruženja informatičkih tvrtki Bitkom. Prema jednoj aktualnoj anketi Bitkoma koja je provedena u 500 firmi, većina digitalizaciju prije svega vidi kao šansu, a ne kao rizik. Broj radnih mjesta u ovoj branši je u stalnom porastu. Kempf očekuje da će CeBIT ponuditi brojna nova rješenja i nove tehnologije na polju digitalizacije, kako za industriju tako i za privatne osobe.

Primjer za to je potreba analize ogromnog broja podataka, velikih datoteka. "Osim toga je tu i integracija klasičnih IT-sustava i sustava koji su bliski proizvodnim procesima, poput senzora i obrade informacija", navodi Kempf.

Prilagodi se ili propadaš

I tako CeBIT nije mjesto gdje se sastaju samo "velike tvrtke" nego i mnoštvo malih poduzeća i onih koja su tek u procesu nastajanja, takozvanih start-up firmi. Poznato je da kičmu njemačkog gospodarstva čine poduzeća srednje veličine, a pred njima je proces sustizanja najnovijih tokova. Start-up scena u Njemačkoj, bez obzira na sve napore da se ona pokrene, nije ni blizu onoga što postoji, recimo, u Silicijskoj dolini (Silicon Valley) u SAD-u. Međutim, pitanje ne glasi hoće li neke tvrtke prilagoditi ili promijeniti svoj model poslovanja, nego - kada će to učiniti.

Dieter Kempf opisuje to na primjeru malog stolara koji najveću konkurenciju vidi u kolegi koji ima radionicu preko puta: "Može biti da je on u potpunoj zabludi. Možda će print-shop pored njega za pet ili sedam godina izrađivati namještaj na 3D printeru."

Tako nije ni čudo da u spomenutoj anketi Bitkoma svaka peta tvrtka digitalizaciju vidi i kao prijetnju vlastitoj egzistenciji. Na stvari se može gledati i pozitivno: još uvijek ostaje 80 posto onih koji se nadaju da će profitirati od "digitalne budućnosti".

 

Piše: Henrik Böhme/as/DW
17.03.2015. 08:30:00
http://metro-portal.hr/cebit-u-znaku-digitalnog-gospodarstva/90656/