Metro-portal.hr

objavljeno 08.08.2012. 23:30:00
RADIKALAN PREOKRET

Budućnost zrakoplova

Sa rasponom krila od 6.5 metara i težinom od 225 kilograma, 8.5 postotni model zrakoplova jučer je testiran sa zadovoljavajučim rezultatima

Na žalost, neće biti mjesta uz prozor
Na žalost, neće biti mjesta uz prozor (NASA)

NASA je napravila potpuno funkcionirajuči prototip aviona budućnosti koji će imati bolju učinkovitost od svih današnjih modela. Ovaj tip aviona je potpuni redizajn tradicionalnog aviona koji je dominirao tržištem putničkih aviona prošlih 50 godina. NASA i Boing su rekli da je takav model došao do vrhunca svoje učinkovitosti, barem što se goriva tiče.

X-48C je avion sa 'hibridnim krilom-tijelom' i nudi veći unutarnji prostor za putnike i teret, a trokutasti avion, koji malo podsijeća i na špijunske avione, efikasnije reže kroz zrak.

Sa rasponom krila od 6.5 metara i težinom od 225 kilograma, ovaj 8.5 postotni model jučer je testiran sa zadovoljavajučim rezultatima. Pravi avion će imati raspon krila od 73 metra, a NASA se nada da će postati standard pri izradi aviona budućnosti u sljedećih 20 godina, ali predviđa da bi u sljedećih 15 do 20 godina mogao imati vojne aplikacije, ali možda i putničke.

Umanjeni X-48C može letjeti 35 minuta i može doseći visinu od 3000 metara. Jučerašnji test je bio samo devet minuta dug, ali NASA ga smatra dovoljno uspješnim da ponovi test sljedećeg tjedna.

Normal Princen, glavni inžinjer Boeinga, je rekao kako se efikasnost aviona povećala za 50 posto od 1950-ih, ali da bi se i dalje poboljšala treba napraviti radikalne promjene.

Druge prednosti ovog oblika su i smanjena buka koju avion proizvodi.

Bob Leibeck iz Boeinga je rekao: „U prijašnjim testovima X-48B dokazali smo da se zrakoplovi spojenog krila i tijela mogu kontrolirati pri uzlijetanju i slijetanju jednako dobro kao i standardni 'cijev i krilo' zrakoplovi." Kod X-48C testirat će se koncepti zaštite od buke pri letu sa niskim brzinama.

Glavna razlika između X-48B i X-48C je pomak krilaca sa vrha trupa aviona do motora i produljivanje krmene palube aviona. I broj motora je smanjen sa tri na dva. Sve ove promjene su dio plana da se smanji buka iz motora.

Testovi Boeinga i NASAe će se nastaviti tijekom 2012, a video sastavljanja aviona možete pogledati na Daily Mailu.

08.08.2012. 23:30:00
http://metro-portal.hr/buducnost-zrakoplova/73175/