Metro-portal.hr

objavljeno 14.04.2008. 22:20:52

‘Besmislena okupljanja’ sve su češća, a ponekad i smislenija

Glavna svrha ‘flashmoba’ je izazivanje zbunjenosti kod prolaznika

Londonsko okupljanje, gdje su ljudi s kišobranima hodali kroz fontanu
Londonsko okupljanje, gdje su ljudi s kišobranima hodali kroz fontanu (GETTY IMAGES)

Tisuću ljudi okupilo se u subotu u središtu Kölna kako bi sudjelovalo u ‘flashmob’ akciji, okupljanju kojem je najvažnija svrha izazvati zbunjenost slučajnih prolaznika.

Sudionici ‘flashmoba’ plješću zbunjenim hotelskim gostima, pokupuju sve u dućanu, skamene se na nekoliko minuta ili se jednostavno nabacuju šarenim jastucima. Potom se, u skladu sa svojim geslom ‘Get in, get out’ (ući, izići), rasprše jednako brzo kao što su se okupili.

Bizarne akcije ‘flashmoba’ događaju se tako da se na jednom mjestu odjednom okupi velik broj ljudi koji izvedu zajedničku predstavu i nakon nekoliko minuta nestanu.
U subotu se tako oko tisuću sudionika akcije okupilo u središtu Kӧlna i na nekoliko minuta zaustavilo promet u najvažnijim gradskim ulicama.

‘Flashmobberi’ su ljudi koji u pravilu međusobno komuniciraju putem interneta ili mobilnog telefona i spontano dogovaraju akcije. Većina njih međusobno se uopće ne poznaje, a svoje akcije najčešće opisuju kao ‘besmislenu zabavu’.

U međuvremenu, zabava je ipak poprimila stanovitu mjeru ozbiljnosti.

Dok prvi ‘flashmobs’ u New Yorku 2003.  zaista nisu imali dubljeg razloga, mnoga slična okupljanja u posljednje vrijeme poprimaju političke sadržaje.

Akcija u Kӧlnu bila je popraćena i transparentima s porukama protiv globalizacije, a sudionici su uspjeli u svome naumu, zaustavljanju prometa u gradu.

Zbog svog političkog sadržaja, akcije se u posljednje vrijeme zovu i ‘smartmob’, a znaju potrajati i satima.

Prvim ‘flashmobom’ smatra se okupljanje u New Yorku 2003., kad je dvjestotinjak ljudi upalo u jedan hotel na Manhattanu i 15 sekundi pljeskalo zbunjenim gostima.

Na YouTubeu se mogu pronaći doslovce stotine snimaka raznoraznih ‘flashmob’ akcija iz cijeloga svijeta, a jedna od najpopularnijih je ‘skamenjivanje’ dvjestotinjak ljudi u njujorškom kolodvoru Grand Central koje je efektno snimljeno s nekoliko kamera.

‘Flashmob’ je u Hrvatsku stigao 2005., kada se na Trgu bana Jelačića u Zagrebu okupilo dvadesetak ljudi koji su za sunčanog dana s otvorenim kišobranima pet minuta čitali knjigu. Međutim, nikada nije poprimio šire razmjere.

Možda besmislen, ‘flashmob’ ipak često bezazleno uspijeva zabaviti i sudionike i slučajne promatrače. A ni to nije malo. (HINA/METRO)

14.04.2008. 22:20:52
http://metro-portal.hr/besmislena-okupljanja-sve-su-cesca-a-ponekad-i-smislenija/5840/